Jak zmienić klucz dostępu do kursu?
Samodzielne zapisywanie się studentów na kurs jest zabezpieczone kluczem dostępu (hasłem). Hasło to można usunąć, ale wtedy każdy użytkownik będzie mógł się zapisać na kurs (odradzamy!).
Jak zmienić / sprawdzić klucz dostępu ?
W Administracji kursem, w podmenu Użytkownicy znajdziemy Metody zapisów. Znajdziemy tam pozycję Zapisywanie samodzielne (Student).
Z zakładki Uczestnicy wybieramy Zapisani użytkownicy, a dalej Metody zapisów.
Po otworzeniu tej metody zapisu klikając w "trybik" przy opcji Zapisywanie samodzielne (Student) można sprawdzić lub zmienić klucz dostępu do kursu.
Żeby zobaczyć, jaki jest aktualny klucz dostępu, wystarczy kliknąć ikonę oka po prawej stronie. Aby zmienić hasło, wystarczy wpisać nowe i kliknąć przycisk Zapisz zmiany na dole strony.
Uwaga 1, podczas zmiany tego klucza, niektóre przeglądarki podstawiają hasło do Moodle użytkownika. Żeby tego uniknąć, trzeba kliknąć ikonę oka, żeby wpisywać hasło w trybie niezabezpieczonym.
Uwaga 2, jeżeli po zmianie klucza dostępu i zapisaniu zmian przeglądarka proponuje zapisania hasła, nie wolno tego robić, ponieważ zostanie podmienione hasło do Moodle użytkownika, które zostało zapisane przez przeglądarkę.