Dodane przez Olgierd Stobienia - śr., 10/04/2023 - 12:49

Forum

Forum umożliwia uczniom i nauczycielom wymianę informacji, pomysłów. Informacje są grupowane w „tematy”, a komentarze zamieszczane są w postaci „wątków” pod danym tematem. W postach zamieszanych na forum można umieszczać grafiki, można też pliki takie jak obrazy i multimedia czy dokumenty, dodawać jako załączniki. Wielkość załącznika podlega takim samym ograniczeniom, jak dodawanie plików do aktywności „Pliki” czy przesyłane zadania. Nauczyciel może oceniać i/lub oceniać posty na forum, możliwe jest także zezwolenie uczniom na wzajemne ocenianie postów.


Uczestnicy uzyskują dostęp do forum poprzez kliknięcie ikony na stronie kursu. W zależności od wybranego typu forum zazwyczaj zostanie wyświetlony przycisk umożliwiający rozpoczęcie nowego tematu dyskusji. Można sortować dyskusje, subskrybować dyskusje za pomocą przycisku przełączania oraz dodawać dyskusje do ulubionych/zakładek za pomocą ikony gwiazdki po lewej stronie. Spowoduje to przeniesienie dyskusji na górę listy, pod dyskusjami przypiętymi przez nauczyciela. Nauczyciele mają dodatkowe możliwości, ukryte pod trzema pionowymi kropkami po prawej stronie każdego tematu , dzięki czemu mogą przypinać, oznaczać gwiazdkami lub blokować dyskusje.

Konfiguracja

  • W trybie edycji należy wybrać „Forum” z panelu wyboru aktywności.
  • Trzeba nadać mu nazwę i, jeśli to konieczne, utworzyć opis.
  • Następnie należy wybrać rodzaj forum, klikając ikonę znaku zapytania (?), można wyświetlić opis każdego typu.  Najlepiej użyć domyślnego forum standardowego do użytku ogólnego jeśli nie ma się doświadczenia z innymi typami forów dostępnych w Moodle.
  • Po ustawieniu opcji i zapisaniu forum wystarczy dodać temat, by rozpocząć dyskusję.