Opina zwrotna

Dodane przez Olgierd Stobienia - czw., 10/05/2023 - 13:54

Aktywność Opinia zwrotna (Feedback) umożliwia tworzenie i przeprowadzanie ankiet w celu zbierania opinii. W przeciwieństwie do narzędzia Ankieta pozwala na pisanie własnych pytań, a nie wybieranie z listy wstępnie napisanych pytań, a w przeciwieństwie do narzędzia Quiz, można tworzyć pytania bez oceniania. Aktywność Feedback doskonale nadaje się do oceny kursu lub nauczyciela.

Wiki

Dodane przez Olgierd Stobienia - czw., 10/05/2023 - 11:07

Aktywność Wiki pozwala uczniom tworzyć dokument oparty na współpracy poprzez wspólne tworzenie stron, podobnie jak ma to miejsce w Wikipedii.

Forum

Dodane przez Olgierd Stobienia - śr., 10/04/2023 - 12:49

Forum umożliwia uczniom i nauczycielom wymianę informacji, pomysłów. Informacje są grupowane w „tematy”, a komentarze zamieszczane są w postaci „wątków” pod danym tematem.

Czat

Dodane przez Olgierd Stobienia - śr., 10/04/2023 - 12:27

Czat umożliwia uczestnikom kursu prowadzenie synchronicznej dyskusji w czasie rzeczywistym na kursie Moodle.

Baza danych

Dodane przez Olgierd Stobienia - pon., 09/25/2023 - 12:15

Baza danych umożliwia nauczycielowi i/lub uczniom tworzenie, wyświetlanie i przeszukiwanie banku wpisów na dowolny możliwy temat. Format i struktura tych wpisów mogą być prawie nieograniczone, w tym między innymi obrazy, pliki, adresy URL, liczby i tekst.

Kwestionariusz

Dodane przez Olgierd Stobienia - czw., 09/08/2022 - 08:37

Kwestionariusz umożliwia przeprowadzanie ankiet wśród uczestników kursów Moodle. Pozwala on nauczycielom na tworzenie szerokiej gamy pytań w celu uzyskania informacji zwrotnej od uczniów, np. na temat kursu lub zajęć. Cele modułu Kwestionariusz są zupełnie inne niż w przypadku Lekcji czy Quizu. Za pomocą Kwestionariusza nie testuje się ani nie ocenia ucznia, ale zbiera się dane.

Głosowanie

Dodane przez Olgierd Stobienia - czw., 09/08/2022 - 08:36

Aktywność Głosowanie pozwala zadać pytanie i skonfigurować przyciski radiowe, które uczestnicy mogą kliknąć, aby dokonać wyboru spośród wielu możliwych odpowiedzi. Mogą wybrać jedną lub więcej opcji i mogą aktualizować swój wybór, gdy dopuści się taką możliwość. Głosowanie może być przydatne jako szybka „ankieta” aktywizująca wyrażanie opinii dotyczących danego tematu, umożliwiająca klasie głosowanie nad kierunkiem kursu lub ocenę postępów.

Ankieta

Dodane przez Olgierd Stobienia - czw., 09/08/2022 - 08:36

Ankieta oferuje szereg zweryfikowanych narzędzi ankietowych, w tym COLLES (ang. Constructivist On-Line Learning Environment Survey) i ATTLS (ang. Attitudes to Thinking and Learning Survey), które zostały uznane za przydatne w ocenie i stymulowaniu uczenia się w środowiskach online. Nauczyciele mogą ich używać do zbierania danych od swoich uczniów, które pomogą im dowiedzieć się czegoś o swojej klasie i zastanowić się nad własnym nauczaniem.