Dodawanie pytań do Quizu Olgierd Stobienia pon., 06/06/2022 - 09:03

Ilu pytań potrzebujemy, aby można było uruchomić quiz i test mógł się odbyć ? Wystarczy jedno pytanie i można przeprowadzić test.  W takiej sytuacji, gdy chcemy zadać niewiele pytań, powinniśmy zdecydowanie rozważyć wykorzystanie modułu Zadanie (patrz: zadanie).

Pytania zagnieżdżone

Dodane przez Olgierd Stobienia - czw., 06/02/2022 - 12:19

Pytania zagnieżdżone (dawne Cloze)

Pytania zagnieżdżone (Cloze) składają się z fragmentu tekstu (w formacie Moodle), który zawiera różne odpowiedzi, w tym wielokrotny wybór, krótkie odpowiedzi i odpowiedzi numeryczne.

Pytania obliczeniowe

Dodane przez Olgierd Stobienia - czw., 06/02/2022 - 11:55

Pytania obliczeniowe

Mamy trzy rodzaje pytań obliczeniowych:

  • Obliczeniowe
  • Obliczeniowe proste
  • Obliczeniowe wielokrotnego wyboru

Konfiguracja wszystkich jest analogiczna.
W tym typie pytania w polu Tekst pytania umieszczamy deklaracje zmiennych, które zostaną użyte w pytaniu.
Na przykład:

Ile wynosi pole prostokąta, jeżeli bok x = {x} [cm] a bok y = {y} [cm]. Zmiennych umieszczamy w nawiasach „{}”.

Pytanie numeryczne

Dodane przez Olgierd Stobienia - czw., 06/02/2022 - 11:49

Pytanie numeryczne

Odpowiedzią na pytanie tego typu jest liczba bezwymiarowa (niemianowana) lub liczba połączona z jednostką.
Dla każdej z przewidzianych odpowiedzi podajemy wartość w polu Odpowiedź, procentową ocenę za odpowiedź oraz wartość określającą Błąd do zaakceptowania. Można podać większą ilość odpowiedzi, które będą poprawne czy częściowo poprawne.

Błąd podajemy w takiej samej jednostce jak odpowiedź, np. jeżeli podamy odpowiedź jako 10, a dokładność jako 0,5, oznacza to, że zaakceptowane będą odpowiedzi w zakresie od 9,5 do 10,5.

Pytanie typu wybierz brakujące słowa

Dodane przez Olgierd Stobienia - czw., 06/02/2022 - 11:42

Pytanie typu wybierz brakujące słowa.

W tym pytaniu brakujące słowa w jakimś tekście są wypełniane przy użyciu menu rozwijanych. Konfiguracja pytania jest intuicyjna. W treści pytania wpisujemy tekst, który student będzie musiał uzupełnić. W miejsce słowa do uzupełnienia wpisujemy [[liczbowy identyfikator]] słowa (frazy) otoczony podwójnym nawiasem kwadratowym.

Pytania wielokrotnego wyboru

Dodane przez Olgierd Stobienia - czw., 06/02/2022 - 11:12

Pytania wielokrotnego wyboru

Forma pytania pozwala prowadzącemu na przeprowadzenie testu z pytaniami typu jeden z wielu lub wiele z wielu. Jeżeli wybierzemy ten typ pytania, powinniśmy przygotować co najmniej cztery odpowiedzi do wyboru, aby test był wiarygodny.

Jedna lub wiele odpowiedzi – ustawienie to pozwala określić, czy w pytaniu poprawnych będzie Więcej niż jedna odpowiedź lub Tylko jedna odpowiedź. Zmiana ustawienia powoduje zmianę formularza pozwalającego studentowi wybrać odpowiedź.

Pytanie Prawda/Fałsz

Dodane przez Olgierd Stobienia - czw., 06/02/2022 - 11:02

Pytanie Prawda/Fałsz

Najprostszy rodzaj pytania. Wprowadzamy nazwę pytania, która nie będzie ona widoczna dla studentów, jej główną rolą jest pomóc zorientować się w zawartości pytania autorowi testu. Przedstawiamy w polu Tekst pytania tezę w formie krótkiego opisu. Student ma do wyboru zawsze dwie odpowiedzi Prawda (zgadza się z przedstawioną tezą) oraz Fałsz (nie zgadza się). Ustawiamy. Nie warto przyznawać dużej ilości punktów za ten typ pytania, który jest po prostu bardzo prosty. Nawet „strzelając”, student ma 50% szansy na sukces.

Esej

Dodane przez Olgierd Stobienia - czw., 06/02/2022 - 10:57

Pytanie typu esej.

To pytanie jest pytaniem otwartym i nie jest automatycznie oceniane przez Moodle. Odpowiedź jest wpisywana przez studenta do wbudowanego w Moodle edytora tekstowego. W opcjach odpowiedzi określamy jakiego edytora mają używać studenci, wielkość pola wprowadzania tekstu. Domyślnie to 15 linii, parametr ten decyduje o komforcie wprowadzania tekstu, im większa wartość, tym więcej tekstu na raz widzi student i łatwiej o korektę. Ta wartość nie ma wpływu na to jak oceniający widzi tekst eseju, który poprawia. Określamy też, czy możliwe jest przesyłanie załączników.