Użytkownicy, którzy nie mają nadanego numeru UID, zwykle korzystają z nazwy użytkownika utworzonej wg wzoru(*): imie.nazwisko (bez znaków diakrytycznych). Nazwa użytkownika zawsze jest podawana małymi literami i nie może zawierać żadnych znaków narodowych i specjalnych poza kropką (.) , myślnikiem (-), podkreślnikiem (_), znakiem @ oraz cyframi arabskimi. Hasło zmienia się w profilu Moodle. Strona logowania do Moodle: https://moodle.ue.poznan.pl
Uczestnicy konkursów, innych wydarzeń oraz klasy akademickie
Nazwy użytkownika są tworzone w procesie rejestracji lub przydzielane przez organizatorów. Zasady logowania są jak opisano wyżej. Hasło zmienia się w profilu użytkownika. Zapomniane hasło można zresetować za pomocą procedury opisanej w dalszej części instrukcji. Możliwość logowania się i zmiany hasła jest uzależniona od podania poprawnego adresu e–mail. Adres e–mail można zmienić tylko w profilu użytkownika. Problemy z logowaniem należy zgłaszać organizatorom i opiekunom wydarzeń, dla których konta zostały założone. Strona logowania do Platformy edukacyjnej: https://akademia.ue.poznan.pl
Zapomniane hasło należy zresetować, korzystając z tego adresu: https://moodle.ue.poznan.pl/login/forgot_password.php gdzie w formularzu należy podać tylko nazwę użytkownika (login) lub tylko adres e–mail. W ciągu około 1 minuty, czasem nieco później na adres e–mail przypisany do konta zostanie wysłany link umożliwiający wprowadzenie nowego hasła. Bardzo często usługi pocztowe firm takich jak Google czy Microsoft blokują tego typu wiadomości. Należy sprawdzać folder z wiadomościami–śmieciami.